3.loeng -Õpetamise strateegiad ja õppematerjalide disain

3.õppedisaini aluste loenguslaidid 

Reeglid: kui – siis (what happens, if…)
Mitte ajada segamini fakte ja mõisteid.
Fakt – mis on vikerkaare 3. värv
Mõisteid ei tohi olla liiga palju, need tuleb mõistlikult/oskuslikult õppetüki jooksul ära jaotada, loogiliselt järjestada.
Mõiste esitatakse seostena, st üks mõiste defineeritakse teise kaudu. Seoseid on kahte liiki (kind-of, part-of) – st üks mõiste on teise alamliik või teise osa (nt täisnurkne kolmnurk on osa nurkade liikidest; kinds-of on näiteks google kaardirakenduse osad satelliit, 3d jmt).
the-basic-strategies-for-designing-instruction
TELL – õpetajapoolsed selgitused, rääkimine tunnis üldisemalt
SHOW- õpetaja poolne demonstreerimine, esitlused, katsed, konkreetse näite või üksikjuhtumi toomine õppeprotsessi jms
DO-  õpilaste poolne teadmiste rakendamine üksikjuhtumi lahendamiseks
ASK – õpilaste poolne õppeprotsessi, õpiväljundite,-ülesannete, -teadmiste tagasisidestamine õpetajale
Nt Susani kohvik:
WHOLE TASK-  käibemaksu lisamine saiakese hinnale:
TELL – käibemaksu mõiste;
SHOW – pilt saiaksese hinnast, kus on näha käibemaks.
ASK- kas on õigesti arvutatud.
DO – arvutada üle käibemaks, kontrollida.
NB! Vaadata oma tööd üle kasutades allolevat tabelit.
emma-summer-school-m-laanpere-o-firssova-elaborating-your-mooc-approach-pedagogical-design-considerations-9-638
Järjekord ei pea olema sama, ka do võib olla esmane. Oluline on loogiline järjestus. Seda tabelit tuleb kasutada oma õppetüki disainimise juures.
M.Laanpere kõige lähem näide Merrillile on lehel aku.opetaja.ee

 Oluline õppedisaini juures on see, et me suudame neile ära õpetada materjali nii, et õpilane suudab rakendada selle täiesti uues elulises situatsioonis.
Selle loengu puhul oli raske läbinärida sellest komponentide analüüsi tabelist. Muu materjal oli enam-vähem loogiline ja sellest sain aru, komponentide analüüsi tabel tahab veel süvenemist saada.

Lisa kommentaar

Täida nõutavad väljad või kliki ikoonile, et sisse logida:

WordPress.com Logo

Sa kommenteerid kasutades oma WordPress.com kontot. Logi välja /  Muuda )

Twitter picture

Sa kommenteerid kasutades oma Twitter kontot. Logi välja /  Muuda )

Facebook photo

Sa kommenteerid kasutades oma Facebook kontot. Logi välja /  Muuda )

Connecting to %s