Evalvatsioon
Maia Lust, Airit Vaitmaa, Jana Liiv
Testgrupiks on 9.klassi õpilased ja õpetajad
Peame leidma 15 9.klassi, sest klasside tasemed on erinevad: väikearvuline klass, 10 maakooli ja 5 suurt kooli.
Miks nad peaksid nõus olema?
- Valitud koolid sidusid meie projekti oma loovtööga (III kooliaste peab tegema riikliku õppekava järgi loovtöö, ja see võib olla rühmatöö).
- Loovtöö peab olema ka õppeaineid lõimivv ja meie projektis osalemine sobib väga hästi loovtöö teemaks.
Tagasisidet ootame projektis osalevatelt õpetajatelt ja õpilastelt. Õpetajatega toimuvad individuaalsed intervjuud projekti lõppedes. Õpilased annavad tagasisidet iga tunni lõpus.
I TASE: reaktsioon
I Õpetajad:
- Õpetajal palutakse teha vabas stiilis märkmeid pärast iga peatüki lõppu. Õpetajatel palutakse jälgida, kuidas toimisid ülesanded, kuidas tundusid õppematerjalid ja mida õpetajad veel tähele panid.
- Intervjuu toimub pärast kursust. Intervjuul on pearõhk järgmistel avatud küsimustel:
- Millise mulje jättis läbiviidud õppeprojekt teile ja teie arvates Teie õpilastele?
- Millised ülesanded pakkusid Teie arvates õpilastele kõige enam huvi?
- Millise mulje jätsid Teile õppeprojekti ülesanded ja tegevused?
- Kuidas hindate ülesannete raskusastet?
- Kuidas Teie arvates toetasid allülesanded lõppeesmärgi saavutamist?
- Kuidas te hindate õppeprojekti kasutajasõbralikkust?
- Kuidas tuldi toime etteantud ajaga?
- Kuidas hindate õppeprojekti jätkusuutlikkust?
- Millised on Teie muudatuse ettepanekud?
II Küsimustik õpilastele: Õpilane täidab iga peatüki kohta käiva küsimustiku selle lõppedes.
Küsimustik koosneb intervallskaaladest (t-test), et andmete põhjal teha võimaluse korral üldistusi ja avatud küsimustest
Näiteks:
1) Kuidas hindad peatüki videomaterjale?
1 2 3 4 5
ei meeldi üldse – meeldib väga
2) Kuidas hindad peatüki jõukohasust?
1 2 3 4 5
väga raske – väga kerge
3) Avatud küsimus:
Jaga oma mõtteid …. teema käsitlemise kohta.
II TASE: Õppimine
Õpetajad saadavad meile loovtöö, kust me saame vaadata mis lõpptulemus oli, et seda analüüsida. Meid huvitab see, kuivõrd toetavad õppeprojekti peatükid lõppprodukti ehk loovtöö koostamist.