Praktika kohaks valisin kooli, milles ise töötan, nimelt Tallinna Pae Gümnaasiumi. See on suur pealinna kool, milles käesoleval aastal õpib üle 1000 õpilase ning ligi 90 õpetajat.
Praktika jooksul pakun haridustehnoloogilist tuge ja nõustamist oma kolleegidele, viin läbi kolleegidele koolitusi kahel erineval tasandil, kuna õpetajate arvuti ja digioskused on väga erinevad. Konkreetset kooliastet pole valinud, sest haridustehnoloogina pean ma abiks olema sellele õpetajale, kel on abi vaja.
Praktika eesmärgid:
- Läbi 6 erineva tunni külastuse esimesel vaatluspraktika nädalal saada ülevaadet selle kohta kuidas ja mille abil õpetajad arendavad oma tundides õpilaste digipädevust erinevates kooliastmetes;
- Teise vaatluspraktika nädala eesmärgiks on tutvuda koolis olemasolevate haridustehnoloogiliste võimalustega (seadmed, kasutuskord) ning individuaalsetes vestlustes 2 õpetajaga hinnata nende digipädevust ning määrata nende arengusuunad
- Koostada Tallinna Pae Gümnaasiumi kahe õpetajate rühma koolituskava.
- Korraldada koolis 1.poolaastal 2 oktoobri nädalast alates väikerühma koolitusi oma kooli õpetajatele nende digipädevuse tõstmiseks ja arendamiseks.
- Korraldada õpetajate individuaalset nõustamist graafiku alusel alates novembrist.
- Motiveerida koolis töötavad õpetajad osalemiseks ” Nutitund igasse kooli” ürituses.
- Kaardistada väike rühma koolitustel osalevate õpetajate digipädevust vastavalt ISTE .standardile kasutades selleks õpetaja digipädevuse hindamismudelit.
Oodatavad praktika tulemused:
- On saavutatud koostöö koolis töötavate õpetajatega digipädevuse arendamise suhtes väike rühma koolituste ja individuaalsete nõustamiste kaudu;
- On olemas selge ülevaade koolis oleva haridustehnoloogilise taristu ja selle kasutamise kohta.
- Õpetajad võtavad osa “Nutitund igasse kooli” üritusest, õpetajate osalust selles ürituses on peegeldatud Facebook’i samateemalises rühmas.
- Väike rühma koolitustel osalevate õpetajate digipädevus on kaardistatud.